onsdag, november 24, 2010

Del 3. Mina föräldrar

Jag har en mamma och pappa som fortfarande är gifta, och har varit det i bra många år, typ 28 tror jag.

De fick mig när mamma var 18 och pappa 24. Min lillasyster fick de tre år senare. Jag tänker inte hänga ut någon på min blogg, de har varit mestadels bra. Men som alla föräldrar är de inte perfekta och har utsatt oss för saker som jag inte tänker skriva om. Alkoholrelaterade saker, inget annat.
De har ställt upp i vått och torrt, med pengar och stöd och det mesta som behövts nu på äldre år, även när vi var barn var de väldigt snälla och kärleksfulla och ställde upp med skjuts nästan överallt. Utom de gånger när de glömde hämta mig från bussen, vilket var ett par stycken. =P

Mamma föddes i Göteborg, eller om det var Stockholm, minns faktiskt inte riktigt. Pappa är född och uppvuxen i Närkes Kil.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Så jag lämnar det här.

Inlägget om vad jag åt idag får vänta ett par dagar, äter ju på förskolan och kan inte gärna ta kort där.

Inga kommentarer: