söndag, november 14, 2010

Otrevlig ton

Vad är det som får folk att tro att man kan behandla mig hur som helst, är det inte lärare så är det personer som är lite högre uppsatta på det företag jag jobbar.

Hade åkt från jobbet när han ringer och är fullkomligt otrevlig och spydig om att vi missat saker här och där. När jag i frågasätter och säger att jag uppfattar honom som väldigt otrevlig får jag till svar "det är bara för att du känner dig pressad" i en väldigt spydig och hånfull ton. Jag svarar att nej, jag känner mig inte pressad, "nähä, men då är det ju ditt problem" får jag återigen till spydigt svar när jag återigen säger att jag uppfattar honom som otrevlig. Ska man bete sig så? Får även höra nåt om att "då får du komma in till jobbet och prata om det" i spydig ton, men minns inte vad det handlade om.

Jag kan hålla med om att jag åkte lite tidigare från jobbet, och det är ett misstag från mitt håll som jag inte kommer göra om men jag tar på mig det. Men när han säger att "då tittade ni inte tillräckligt noga" i spydig ton när jag svarat att vi gått igenom och kollat så det såg okej ut. Han säger (som jag uppfattar lite som "hotande" i brist på andra ord) att "då ska jag ta kort på allt detta". Det var en liten pappersbit vid en rulltrappa, en dammtuss mitt på golvet nånstans och nåt mer som han inte tyckte var bra, som han sa just då iaf.

Jag kan ta att man besiktar mina ställen, jag kan ta att man har anmärkningar på hur jag städat (även om jag tycker att vi gjorde ett bra jobb, annars skulle vi inte lämnat stället). Det jag INTE kan ta är när han ringer och är fullkomligt otrevlig, spydig och hånfull och inte ens kan säga "det var inte min mening att jag skulle låta otrevlig" när jag påpekar hur jag uppfattar honom.

Jag var tvungen att ringa min arbetskamrat som jag jobbat med på morgonen och som han sa, letar han tillräckligt noga så hittar han ju fel, vill han hitta fel så hittar han dem. Han har helt rätt, det finns aldrig på hans karta att ett jobb är bra utfört. Men som jag sagt, jag kan ta att man har anmärkningar på mina ställen men inte när de framförs i den spydiga ton som jag hörde. Man behöver definitivt inte gulla med mig när jag gjort misstag, men man kan väl använda skallen när man ska anmärka på någons städning.

Var så förbannad att jag grinade och smsade min chef som skulle prata med honom om situationen som uppstått, plus att hon även ville prata med mig om det hela och reda ut situationen. Förstår inte vad jag har att reda ut, jag har liksom redan erkänt mitt misstag att jag gick tidigare. Men som jag skrev ovan, jag hade aldrig åkt därifrån om jag inte tyckt det sett bra ut.

Ja, lite förbannad är/var jag. Nu är jag förbannad för att jag lät den ******* förstöra min dag.

Inga kommentarer: