lördag, november 27, 2010

Del 6 Min dag

I och med detta inlägg borde jag sen vara ifatt.

Min dag idag har varit stressig ända från morgonen.

Det är min jobbhelg, så jag började med att gå upp kvart i sex och bege mig till jobbet i iskylan. När jag kom dit så hade inte den nya tjejen jag skulle jobba med kommit. Så jag stod och väntade till kvart över sex innan jag gick in och började packa städvagnen, dumt av mig för vi hamnade efter hela morgonen. Fick ringa jourtelefonen och väcka min chef halv sju på morgonen, för att de inte gett mitt nummer till tjejen jag skulle jobba med (jag hade såklart inte fått hennes heller). Nya tjejens bil hade pajat så hon var på väg, var där tjugo i sju och vi ska vara klara på ett ställe innan sju. Det var vi ju då inte, jag körde skurmaskin när det kom in kunder och började gå i det hela, så det var bara att lägga ner och fokusera på resten av huset.

När vi fixar nya moppar till vagnen, eftersom vi såklart fixat för lite, så ringer chefen och frågar om vi kan köra städen runt byggnaden också, jomenvisst säger jag då jag trodde att det skulle bli vid kanske tjugo i tio eller nåt. Tji fick jag.

Uppe i Krämaren var det så skitigt och grusigt att det tog sjukt lång tid, vi ska vara klara till 9 då vi ska gå vidare och städa ett annat ställe. Inser vid tjugo, kvart i att vi inte kommer bli klara till dess, ringer chefen och får ett ok för att dra iväg och köra det andra stället själv medans den nya stackars tjejen får köra maskinen i hela Krämaren.

På det andra stället tar det sån fruktansvärt lång tid att torrmoppa, så jag hinner inte köra skurmaskinen som inte stod i förrådet som den brukar när jag kom dit. Så jag får lämna stället allt annat än nöjd med min städning, även om tjejen som var där sa att det var okej den här gången då hon såg att jag var själv.

Tillbaka på krämaren är nya tjejen precis klar med skurmaskinen och klockan är nu 10, så det var bara ut och plocka skräp runtom byggnaden, efter att vi då fixat vagnen och slängt sopor. Vi var INTE klädda för att gå ute, så vi höll på och frysa arslet av oss där ute. 45 minuter senare är vi färdiga. Då är klockan 11. Så en dag som ska hålla på till ca 9.45 håller på till 11. Helt galet.

Köper med mig smörgåsar och lite juice och sånt och åker hem till Dan och väcker honom, för vi ska häma lillskruttan i Kumla. Men det slutar med att jag stannar hemma och sover, under dubbla täcken eftersom jag fortfarande frös som en tok, då han hämtar henne. Minns knappt att de kom hem, minns knappt att Nea kom fram och pussade mig hejdå. Vaknar igen vid 14.20 och får kasta mig iväg till Krämaren för att städa toaletterna på eftermiddagen. Den städningen tar 45 minuter för att det är sån kö till toaletterna, lönehelg o allt.

Efter det drog jag hem till katterna och gosade med dem en stund. Ska jag säga att det var skönt och sätta sig ner?

Nu när jag kommit hem till Dan efter att ha jobbat och allt så har jag inte jort mycket. Duschat och glott på tv och suttit vid datorn, det var ungefär det jag orkade idag.
Känt mig halvstressad hela dagen då jobbet hamnade efter redan från början. Håll tummen för att morgondagens städning går bättre!

Nu ska jag ta och gå och lägga mig då jag inte känner mig så pigg och kry.

Inga kommentarer: