tisdag, december 26, 2006

Året som gått

Nu känns det okej för mig att skriva en nyårsblogg! Men det kommer säkerligen en till innan året är slut!


Antal nya sängkamrater i år;
12.
Har lyckats ta mig en bit över 70

Antal upptagna kontakter med förlorade vänner;
2

Det förändrade mig mest under året?

Jag slutade äntligen från trashcom efter 5 långa år och okänt antal sjukskrivningar.
Tråkigt nog blev jag inkastad på arbetsförnedringen 3 månader senare, men fick turligt nog ändå nästan en helt ledig sommar! Undantaget några veckor när jag rensade ogräs vid Karlslunds Herrgård, men det kunde jag leva med. Innan dess hade jag suttit två veckor uppe hos ungdomsslussen och fått höra att jag var värdelös, men jag slutade ändå runt 11 så jag hade hela dagarna fria.
Efter det fick jag praktik på ett hotell här i stan som hotellstäderska, efter att jag hjälpt vaktmästarna på servicecentralen i en vecka. Via det fick jag ett extrajobb som varade ett par veckor verkar det som. Har inte jobbat något sen november månad. Men väntar nu på besked från ett job som jag innan julhelgen var övertygad om att jag skulle få, men inte är så säker på längre.

Jag var i augusti i Turkiet med återfunna vännen Mattias, som är en av dom bästa händelserna i år. Både Turkiet och att återse Mattias var två stora höjdpunkter under året som gick. Han var också mitt stora stöd när Jetson avlivades.

Jag har festat mycket i år med Lena och Jörgen, har nog haft fyra, fem nyktra helger allt som allt sen jag slutade på transcom. Jag ångrar det inte, för det har varit kul 9 gånger av 10.

Helena flyttade till Malmö, det är inte riktigt samma sak att ha henne i en annan stad. Men det duger, tror vi pratar mer i telefon och i största allmänhet nu när det är en massa mil mellan oss.

Jag har läst igenom min gamla blogg nu, och det har helt ärligt talat inte hänt sådär mycket saker. Mest att min deppighet pendlat upp och ner. Jag har varit på två anställningsintervjuer. Inte fått något jobb, men har trivts bra ändå.
Allt som allt så har det här året varit riktigt bra! Mer positiva saker än negativa! Så mitt omdöme om året är fantastiskt! Fast slutet kommer kanske inte bli så fantastiskt, jag kanske måste avliva Tofsan snart då hon blir mindre och mindre lik sig själv. Den dagen jag får avliva henne kommer vara den mest ledsamma dag i år, hennes och Jetsons bortgång.

Inga kommentarer: