söndag, juni 17, 2007

Att tukta en cykel!

Aj!
Var ute igår ändå, trots att jag inte skulle. Men hade riktigt roligt, träffade på lillkusin och pratade med Jörgens lagkamrater typ. Tog en sväng förbi mcdonalds på vägen hem och blev bjuden på lite pommes.

Min cykel fick dock för sig den dumma idén att kasta av mig på vägen hem.
Inte så kul när den får för sig att cykla in i en trottoarkant och göra så jag inte kan parera det hela, och sedan helt sonika kastar av mig istället. Det var lite halvhög fart, så jag flög en bit.

Så nu har jag ett gigantiskt skrubbsår på högerknät (bild kommer när jag orkar ladda in dem i datorn), asont i högerhanden, blåmärken nere på foten och ett pyttelitet skrubbsår på armbågen.
Den där cykeln ska tuktas ordentligt sen kan jag tala om! Den kommer inte undan ostraffat!


Nu äger jag inga hela jeans, eftersom de gick sönder när jag ramlade. Så jag måste gå på stan någon dag och köpa nya. Det var tur att jag hade dem på mig dock, annars hade de gått ännu värre..

1 kommentar:

Anonym sa...

Dumma cykel. Får ta och gå på nån cykeluppfostrarkurs kanske?