måndag, juni 30, 2008

Växjö

Har jobbat vid typ Sannakroa idag, ingen man kände igen som åkte förbi iaf. Kom inte igång med läggningen förrän vid 17.15 pga regn och våt vägbana, sen sitta i en bil och titta på när de andra körde lotsbil. Spännande dag minsann.

Dagsens skador är iaf att jag lyckades öppna bildörren lite halvt, så den slog emot min käke när jag böjde mig ner och skulle sträcka mig efter något i bilen. Värker rätt rejält så jag hoppas på att jag inte slagt sönder nåt.
Har även lyckats bli påkörd av en skärmvagn som jag drog undan från vägen, så jag kommer få ett fint blåmärke på benet. Fattar inte att jag ska vara så jävla klantig jämt!

I morgon blir det samma vägsträcka som idag, kanske 2 km kvar. Sen blir det färd mot Växjö där vi är till på torsdag, sen blir det hemfärd till Örebro för min del och 4 veckors semester för gubbarna i läggarlaget. Eventuellt kommer jag då vara på dagis i 4 veckor (deras semester då) iom att PGs inte har så mycket jobb under den perioden. Mig gör det inget, saknar barnen! Förlorar ju en del pengar på det, men de får lösa sig ändå, inget jag kan göra åt direkt.

Nej, glo lite på tv och se om jag har någon alvedon sen bums i säng.


1 kommentar:

Jenny sa...

Jaa! Kom och jobba med mig! *tycka*