tisdag, januari 13, 2009

Arbetsförnedringen

Har nu mailat min handläggare om att få börja på KFG o slippa praktisera.
Fick för det första höra att hon tyckte jag var hattig och inte slutförde grejer. Eh, ursäkta?! Jag har slutfört all skit hon skickat mig på. Så jag sa att jag inte pallade att söka jobb om jag skulle praktisera heltid, eller att jag har märkt att jag inte gjorde de.
"Men du sa ju att du trodde det skulle bli bättre att söka jobb om du hade nåt att göra på dagarna.."
Så man får inte prova på saken och inse att det inte är som man säger? *suck* Dom är hopplösa på af, kan ju verkligen säga att skällsordet arbetsförnedringen stämmer.
Så dom tycker att jag ska praktisera på heltid och sen ska jag söka jobb på heltid, känns som att det är något som inte stämmer där.

Ska ha ett möte på fredag med chefen på RK och min handläggare från a-förnedringen, af brukar ju ha det efter halva tiden typ. Då ska vi gå igenom de hela och så ska jag kanske få praktisera 4 av 5 dagar i veckan, få fredagar ledigt för att söka jobb.
Känns ju som att det vore vettigare att låta mig göra praktik på halvtid och söka jobb halvtid, känns ju mer värt att göra det så. På det viset skulle jag ju ändå få tid till att söka jobb, men när de ser ut som idag så har jag inte tid till det.


Ska jobba för PGs i Stockholm natten mellan torsdag och fredag, ska bli skönt att få in lite ordentligt med pengar. Får se till att friska på mig till dess.

Inga kommentarer: