fredag, januari 30, 2009

Inte min dag!

Blev ingen träning idag, och det är nog lika bra det. Med den turen jag haft idag så hade jag säkert skadat mig eller fastnat i nån maskin eller nåt.

Dagen började så fint när jag kom hem och hade betalat mina räkningar. Bestämde mig för att köra ett virussök på datorn eftersom Dans dator har haft virus, så körde för säkerhetsskull. Men så rätt vad de är hänger sig hela skiten, allting segar sig och jag kan inte göra nånting. Funkar inte med ctrl+alt+delete, så jag stänger av på knappen. Det skulle jag inte ha gjort!
När jag försöker starta datorn efter nån minut, så startar den, men kommer inte längre än till att det står och blinkar ett vitt streck uppe i vänstra hörnet innan det försvinner och tycker att den inte hittar några filer! Jag blir ombedd att starta om datorn, så jag gör samma sak säkert 3-4 gånger innan jag inser att jag kommer inte komma in i skiten igen!
Så det var bara att dra ett desperat sms till Peter som får hjälpa mig att fixa skiten ikväll!

Nu kommer jag iaf fram till att Windowsloggan står och laddar o laddar o laddar, så jag hoppas Peter kan hjälpa mig! Annars blir jag galen, skiten är ju inte ens helt betalad! Har två betalningar kvar på den.

I alla fall.

Bestämmer mig för att köpa ny mobil på Netonnets lagebutik ute i Bista, får med mig Lena och så åker vi dit.

Väl där börjar krånglet!

Vi hittar min mobil och ska knappa in på en dator, men den funkar inte så vi går till hjälpdisken och en kille börjar hjälpa oss där. Men efter ca 5 minuter visade det sig att han inte kunde det jag skulle göra (förlänga abonnemang så jag får telefonen billigare), så han ringer först på en mobilansvarig, men så kommer en kille som säger att han kan det så han tar över, och dom slipper störa den mobilansvarige i lunchen.

Tror ni han kan det eller?

Han vet hur han ska göra för att göra mig till användare på Netonnet, men efter det tar det stopp. Han står och pillar vid sin dator en bra stund och han fattar inte vad som är fel, eftersom det inte går att välja det jag ska ha.
Då kommer det ytterligare en kille och hjälper till, men han kunde inte mer han. Så ÄNTLIGEN kommer den som är ansvarig för mobilerna och tar över och lägger in som det ska vara och informerar killen som hjälpt oss att man måste välja det istället för det osv.
Då har vi nu stått där säkert en halvtimme!

Han som hjälper mig ser lite besvärad ut och frågar en tjej bredvid om hon visste att det skulle vara 19 öre o 24 månader, tror han ville få lite medhåll så han inte gjort bort sig helt inför oss, och hon svarar helt iskallt att jo det visste hon.
Lena säger skrattande att det krävs en tjej för allt, varpå killen blir röd i ansiktet o besvärad och skrattade lite och hade sån tur att kvittona skrevs ut precis då så han kan dyka ner o komma bort från oss, papper som han för övrigt inte verkade ha nån koll på!
Så fyra eller fem personal var inblandad i mitt mobilköp såhär långt.

Vi tackar för hjälpen och börjar gå mot kassan, halvvägs dit kommer jag på att det ska ingå ett 8gb minneskort också i det jag valt. Kollar på en dator där, och jovisst gör det de.

Så vi går tillbaka till infodisken och ställer oss strategiskt där, ingen ser oss, så vi haffar en kille och säger att det skulle ingå ett minneskort.
Frågar då honom om det var bara nyteckning eller förlängning de gällde, han vet inte så han måste fråga en annan, som svarar att det gäller förlängning också. Men han verkade gå o kolla med nån mer också, sen går han med oss och hämtar minneskortet.
Vi frågar om det kommer bli problem i kassan, men nej, det ska det inte bli han har ju Internet där med så han kan kolla.

Vi kommer slutligen till kassan, och tror du inte på fan att det blir problem!? Först vill han ha 299 spänn för minneskortet innan jag säger att det skulle ingå. Han granskar kvittot och kontraktet jag har med mig och säger att det är konstigt att de inte står där. Så han får gå in på deras hemsida o kolla, och jovisst står det där att det ska ingå. Men står ju där i säkert 10 minuter innan han knappat in rätt.
Väl där i kassan har både jag och Lena tröttnat på krånglet och vi skrattar o flamsar och är lagomt flummiga.
ÄNTLIGEN fick jag min mobil.

Kommer ut till bilen och konstaterar att det tog 1 timme och ungefär 6-7 personal för att köpa en ny mobil!

Behöver jag säga att jag väntar på nästa sak som ska krångla eller gå fel nu?
Det här är INTE min dag!!


Inga kommentarer: