fredag, januari 02, 2009

Årskrönika

Januari:
Var jag fortfarande tillsammans med Jonatan och spenderade nyåret på Strömpis. Hade även en trasig bärbar dator. Sökte en massa jobb, men fick inget som vanligt. Försökte nå supporten för min dator, men omöjligt att komma fram på telefon till dem. Försökte komma igång med träningen, men gick väl sådär. Försökte göra mig av med sockersuget.
Var i Göteborg ett par dagar under slutet på januari.
Jenny tog körkort! Och Jonatan kom o hälsade på.

Februari:
Fick låna pengar av mamma o pappa för att klara av att betala räkningar, och hade fortsatta problem med pengar under månaden.
Sökte lite fler jobb, men fick inga.
Träffade Dan och umgicks en del med honom. Min dvdspelare gick sönder.
Det tog slut med Jonatan.
Fick lite oväntade extrapengar, som jag spenderade på krogbesök.
Umgicks mer och mer med Dan.

Mars:

Kollade melodifestival, och nämnde Dan vid namn första gången.
Sjuk var jag som vanligt ett tag under mars månad.
Trassel med pengar som vanligt.
Dans ex höll på och härjade som en tok. Fick under påsken träffa Linnéa och Dans föräldrar.
Började göra praktik på Tussilagon, och hade hur skoj som helst!

April:
Var på praktiken och hade fortfarande riktigt kul! Men blev sjuk nästan omgående av alla dagisbakterier.
Fick restskatt att betala på 1200. Trassel med utbetalning från akassan, såklart.
Jag la upp lite listor och saker från youtube.
Jag var svartsjuk på ett ex. Var ute och partajade med Linda o grabbsen. Jobbade lite för PGs. O sen blev jag sjuk igen såklart. Blev efterfrågad hos Dan av en viss liten Nea.
Min cykel snoddes (och är ännu inte återfunnen).
Kusin John och hans Anna fick lilla Alva.

Maj:
Hade tydligen fått jobb. Var på PMP konsult men trivdes inte så jag slutade där efter ett tag.
Var på Marieberg med Jenny där jag även fick en "grattis-till-jobbet"present.
Solade en massa och var tillbaka på dagis. Jobbade en del på PGs.
Hade möhippa för lillasyster. Satt ute i regnet och blev sjuk som vanligt.
Firade 3 månader med Dan. Och exet slog nya rekord i dumheter.
Var ute med Lena en lördag! Tappade min röst och blev tokmobbad för det!
Jenny fick hem sin Molly och jag var där o gosade med lillpluttan.
Var hemma hos Peter och drack vin en kväll också.

Juni:
Var och jobbade för PGs i Bollnäs.
Exet bevisade att hon är riktigt dum i skallen.
Jobbade för PGs i Nyköping, jobbade ca 4 veckor där. Jobbade massor den här månden.
Lillasyster gifte sig på midsommarafton, en midsommarafton som som spårade ut totalt.
Var på bio och såg "Sex and the city - the movie" med Jenny, gick och tog en drink efteråt också.
Jobbade nära Örebro och Dan åkte till Blekinge.

Juli:
Var på dagis och fick jobba tillsammans med Jenny, även om vi var på olika avdelningar. Blev såklart sjuk så fort jag kom tillbaka dit.
Träffade Helena och tog en promenad. Gick ut med Lena även denna månad.
Var duktig och promenerade till dagis på mornarna.
Var iväg och badade en del, bla med Mattias.
Skrev ner en massa lösryckta citat från en kväll när jag, Lena o Jörgen hängde hemma hos Lena.
Var riktigt varmt ute.
Jag och Dan var på en riktig biodejt och såg "The dark knight".
Var och badade i Varamon med Dan, Nea och hans systers familj.

Augusti:
Var sista dagen på sammanslagningen för dagiset. Plus att det var riktigt varmt.
Fick en bil på midsommarafton som jag tog i bruk nu i augusti.
Exet höll på som vanligt.
Var på dagis hela dagarna.
Var ute med Lena även denna månad.
Jag träffade helena och vi spelade monopol, och hade några dagar senare en "helena och ella dag".
En mongotjej på dagiset gjorde sitt bästa för att mobba ut mig.
Bitch och jag var utomhus en gång.
Bakade massa muffins och åt upp dem lika fort.
Var hemma hos Jenny och fikade o klappade på Molly.
PGs ringde och undrade varför dom inte ringt mig, så jag fick åka till Stockholm ett par dagar o jobba, väl i stockholm såg jag en del kändisar.

September:
Var mina sista dagar på dagiset, tråkigt nog!
Jobbade en dag för PGs i Stockholm.
Hängde en del med Lena, as usual.
Klippte mig hos Dans mammas kompis, toppade mest.
Var o pratade med en studievägledare och fick veta att jag är behörig att söka in till utbildningar.
Var sjuk som vanligt.
Jobbade för PGs i Katrineholm två veckor eller om det var mer. Var helt slut under den perioden iaf.
Hade trassel med pengar som vanligt.

Oktober:
Var på "Supershippingkväll" på marieberg med Lena, men blev besvikna på utbudet.
I oktober blev det officiellt att min syster väntar barn och att jag blir moster i slutet på februarui/början på mars.
Hade urinvägsinfektion igen.
Var även ute på krogen, eller skulle ut på krogen iaf, med Lena och boysen.
Hade moffarkväll, även den med Lena.
Var ut med Linda den här månaden, och lämnade tillbaka Jörgens cykel som jag lånat i typ två månader.
Slutade med mina antidepressiva den här månaden, och än så länge går det bra. Men märkte av topparna och dalarna mer än när jag åt tabletterna.
Jobbade natt i stockholm för PGs. Och drömde denna månad en massa mardrömmar.
Gammelmormor dog denna månad.
Var sjuk även denna månad.
Köpte de första julklapparna i oktober. Dan fick biljetter till Betnér i julklapp av mig.

November:
Började träna spinning denna månad, och insåg hur skönt det var!
Gick ut med tjejerna efter att ha haft dem hemma på lite födelsedagsförfest.
Sjuk även denna månad såklart.
"jobbchoachen" sa att jag inte ville ha ett jobb och jag blev sur.
Var på sminkkurs på Mary Kay, lärde väl mig lite nytt.
Köpte saker av trevliga försäljare, och gick ur klubben så fort jag fått paketet.
Fortsatte att vara duktig och träna spinning, ibland själv och ibland med Lena.
Var Mollyvakt åt Jenny ett par gånger denna månad.
Jobbade en dag och en natt i Stockholm.
Hade en riktig "tjejfest" med Linda och Lena i mitten av månaden.
Snöade ute och jag sökte en massa jobb (som jag även gjort tidigare månader).

December:
Tappade mitt minutenkort på frimis och fick beställa ett nytt.
Började på gym denna månad, fick gymintro 1/12 och hann träna 4 gånger innan jag blev sjuk. Men tränade en del spinning denna månad innan jag blev sjuk,
Började min praktik på RK denna månad också.
Var på stan med Helena och Linda och hittade en drömklänning, som jag senare denna månad köpte!
Dan och jag var och såg Betnér och gick sedan och åt på Wongs.
Hängde lite med Dans kompisa Andreas och hans Sandra.
Jobbade lite o Stockholm och Skara.
Hittade en kombination på hur jag kunde lösa julens flängande.
Sjuk även denna månad.
Bodde på landet i 15 dagar när mamma o pappa var i Vietnamn, inte ett dugg skoj.
Hade glöggkväll med Jenny och Lena, då Linda inte kunde komma, och hade de trevligt.
Var i Pålsboda på fest hos Dans kusin.
Spelade bingolotto för första gången på kanske 7 år.
Sen var det julafton och jag lyckade smed mitt flängande och var nöjd med de julklappar jag fick.
Gick lite på mellandagsrean med Helena, men hittade ingenting.
Sen blev det nyårsafton och vi var hos Sandra och Andreas o spelade spel och drack vin och tog det allmänt lugnt.


Ja, detta var mitt år sammanfattat!

Inga kommentarer: