onsdag, januari 21, 2009

Sämsta dagen på praktiken.

Idag har nog varit den sämsta dagen på hela praktiken!

Träffade för första gången på Surkärringen (som hon nu får heta i fortsättningen).

Surkärringen inleder dagen med att inte hälsa eller presentera sig, och det skiter jag i egentligen men tycker de är lite otrevligt.
Hon fortsätter dagen med att klaga på prissättningen jag gjort på en del märkeskläder, dom tyckte hon var värda betydligt mindre än vad jag satt som pris ( o då har jag inte satt några orimliga priser alls) och fortsätter i samma andetag typ och säger att det verkar vara väldigt slumpmässigt o hafsigt gjort. (Tilläggas ska väl att hon inte vet att det är jag som prismärkt dem med hjälp av andra, då hade hon nog inte pratat om det som hon gjorde)
Sen går hon igenom ungefär alla kläder i butiken och klagar på det mesta, o kastar saker som är helt okej. Så fortsätter det ända in på eftermiddagen.

På eftermiddagen kommer det in en kund bakom skynket o frågar om vi kan tänkas ha några kappor som hon skulle passa i, utan att ens titta upp väser Surkärringen fram; "Nej, de har vi inte. Kom tillbaka nästa vecka istället.." Tanten säger något förvånat "Eh..jaha.." och går därifrån. Undra hur mycket det skulle kostat på att åtminstone titta upp och svara på ett trevligare sätt. Jag skojar inte när jag skriver att hon väste fram det.

Dagen fortsätter på samma sura sätt, jag vred bland annat på kallvattenkranen åt henne efter att jag diskat. Hon sa ingenting utan glodde bara på mig och drog i kranen lite mer som om den skulle gå att dra ur led, o då hade jag vridit den så långt det gick.

När jag lägger en sak i en låda till möbelsidan så får jag höra "ööh, hörredu.. du kastar väl inte plast i biståndssäcken?!" Svarade då lite snällt att, nej det gör jag inte jag la saker till möbelsidan. Hon muttrar då något surt om att ja, plast vill vi ju verkligen inte skänka till bistånd.
Nähää... menar du det? *suck*

När jag står i ett rum bakom sorteringen för att ta på mig ytterkläder för att gå hem hör jag hur en av de snälla tanterna kommer, o så frågar nån nånting och nån svarar "Ella" så hör jag hur Surkärringen säger: "Är hon ny eller?" och refererar till mig som jag hört att de nämnt vid namn. De andra svarar nej
Surkärring"Jag har aldrig sett henne här förut, började hon förra veckan eller?" De andra svarar att nej, hon har varit sjuk en del. Då hör man ett "jaha.." och sen börjar de viska... Nån minut senare hör jag hur de börjar prata i vanlig samtalson om andra saker.
När jag kommer ut ser de lite skydliga ut.

Ska jag tolka det som att de pratade skit om mig?


Jag är iaf glad att jävla surkärringen bara jobbar onsdagar, kanske ska ta o gå tidigare de dagarna så jag slipper henne. Jösses, blir arg bara jag skriver om den människan som inte ens är värd min energi.

Behöver jag säga att jag inte gillar stället alls? Bara några få som är snälla och trevliga o går o skämta lite med, men de jobbar ju såklart inte heltid. Vete fan om jag kommer orka med ända fram till 24 februari när folk beter sig som skit o snackar skit om folk vitt o brett. Inte ens en ledig dag i veckan och tidigare hemgång två dagar kommer väga upp de hela, får se hur länge jag står ut.
Skitsnack förekommer ju tyvärr på de flesta arbetsplatser och jag kan ta en viss del, men de här tanterna är ju i åldrarna 50-70 och borde veta bättre!

Chefen är iaf snäll och tycker jag gör ett bra jobb, och det är väl egentligen huvudsaken. Men att veta att andra pratar om mig så uppenbart är inte roligt. Men de finns de som är snälla där, så tolka det inte som att jag inte gillar nån alls där.

Nej, ska sluta skriva nu, kan skriva hur mkt som helst om den här skiten egentligen.

Inga kommentarer: