fredag, februari 27, 2009

Melodifestival deltävling 4

Så har jag lyssnat igenom sista delfinalens bidrag, och här kommer mina åsikter. =)

Star Pilots: Påminner jättemycket om en annan låt, som jag givetvis inte kommer på namnet på. Gillar den inte.
Sarah Dawn Finer: Ballad såklart, tror svenska folket kan gilla den. Är inte så förtjust i henne dock.
Malena Ernman: Lite operapop, inget jag gillade så värst mycket.
Thorleifs: En riktig schlagerlåt! Som jag har väntat! Men så bra var den inte.
Agnes: Låter som alla andra Agnes låtar typ.
Susanne Alfvengren: Nja, de vete fan alltså.
Next 3: Hiphop/reagge? Nej, tror inte den går hem.
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng: Lite tam låt enligt mitt tycke.


Svårtippat den här veckan också, inte så många starka kandidater, men Agnes och Sarah Dawn Finer går säkert vidare på nåt sätt. Om det inte blir en stor skräll denna helg också, för då går säkert Next 3 vidare till andra chansen eller finalen.


1 kommentar:

Jenny sa...

Ja Star Pilots var ju skitlik vad den nu heter.. Jag hejar på Thorleifs imorgon men den var rätt tam.. :)