fredag, februari 06, 2009

Schlager

Nu ska jag skriva hur jag tror de går på lördag. (Och nu skriver jag bara delfinalsmässigt)

Emilia: Hamnar nog topp 5. Är dock inte så förtjust i den låten personligen.
Shirley Clamp: Svenska folket gillar säkert denna så den är säkert också topp 5.
Alcazar: Låter som dom alltid gjort. Säkert topp 5.
Nina Söderquist: Hamnar utanför topp 5.
Jonathan Fagerlund: Söt liten låt, men tar sig nog inte till topp 5.
Marie Serneholt: Inte topp 5.
Caroline af Ugglas: Inte topp 5.
Scotts: Säkerligen topp 5, tack vare dansbandskampen.


Jag vet att jag nu skrivit 4 som topp 5, men svårt att avgöra vilken den sista blir. Möjligtvis Nina Söderquist, men ingen av de som är kvar är någon riktig favorit sådär. Krävs ett par genomlyssningar på en del tror jag.

Läste mig till att röstningen ser ut som följer;
Fem går vidare medan röstningen fortfarande är öppen. När den nollställs så faller en bort.
De fyra bidrag som fått flest röster möts i två separata dueller.
Ettan tävlar mot Fyran och Tvåan mot Trean.
Vinnaren i varje duell går direkt till Finalen, tvåan till andra chansen.

Är en internationell jury med i år också, den tar ett bidrag vidare från varje deltävling till andra chansen.


Låter som ett bättre upplägg än tidigare år faktist! Får hoppas det går bra o att folk inte klagar på det.

Inga kommentarer: