måndag, februari 20, 2012

Helgen i sammanfattning

I fredags avslutades vår första delkurs på pedagogiken, så nu är jag inne på delkurs två som kommer innebära praktik i ca 5 veckor.

Lördagen inleddes med att åka ut på landet och umgås med mamma o pappa samt syrran med familj. Vi grillade och åkte pulka ute på pappas jaktmark, eller jag och Matilda åkte pulka! Jättemysigt var det med de stora snöflingorna som föll när vi grillade.

På kvällen var det dags för melodiFESTival hemma hos Lena, mycket trevlig tillställning med en skön blandning av folk. Dock gick ju HELT fel låt (om man nu ska kalla det för låt..) vidare till finalen. Väl där tror jag inte den har en chans, men det är ju pinsamt att den ens tar sig så långt och slog ut en som var bra mycket bättre sångmässigt!
Hade tur så en av mina Jennysar var nykter så jag fick skjuts både till Lena och hem. Var hemma till typ ett, halv två tiden om jag inte minns helt fel.

Igår låg jag bakis mest hela dagen, inte så jättebakis mest seg faktiskt. Men vi åt skräpmat och kollade på tv hela dagen typ.

Idag firar jag och Dan 4 hela år tillsammans, vi räknar ju inte med uppehållet vi hade vid den här tiden förra året. Det ska väl inte firas på något speciellt sätt, jag hade tänkt laga lite god mat till han kom hem o så bara. Jag fick en ett fint halsband med matchande örhängen i present på alla hjärtans dag så jag förväntar mig ingenting idag faktiskt!

Bitchkatten var riktigt billig i morse när jag gick upp! Hon började härja klockan 5, och vid sju, halv åtta nånstans gav jag upp och gick upp och gav henne mat. Sen sov ju hon gott när jag väl var vaken..

Resten av min dag idag kommer alltså bestå av pluggande och en middagslur är det tänkt. Har hur mycket som helst att läsa till på torsdag då vi ska ses i förseminariegruppen, så det är bara för mig att sätta fart.

Inga kommentarer: