onsdag, februari 29, 2012

Sjuker

Sitter här med feber, rosslig hals och snorig. Blev tvungen att vara hemma idag mot min vilja, eftersom kroppen verkligen inte orkade nånting. Så idag har jag sovit och kollat på tv och wordfeudat. Jag har inte varit hemma sjuk från skolan på ett och ett halvt år, så du kan tänka dig att jag är riktigt sjuk. Inge roligt är det, för jag blir sjukt rastlös och kan inte göra något direkt för då tar jag slut på två sekunder. Sen kommer Dan hem och sätter sig vid datorn, och sitter där till han ska spela tvspel vid nio, halv tio/när jag tillåter det, som vareviga dag. Nästan alltid roligt. Inte.

Har även passat på att skriva på kompletteringen som måste in eftersom jag ska vara hemma, har skrivit en sida om en bok och har en sida kvar om en annan bok. Gick ganska bra så.

Har också pratat med Matilda som har uppdaterat mig på vad som hänt och händer i hennes liv, fick veta att hon skulle inte bli längre än mamma utan hon skulle bli lika lång som mig så vi kunde göra saker.

Dags för alvedon och viloläge igen känner jag, ungefär så här mycket orkar jag att göra. Kanske ska försöka ta mig iväg och köpa glass som lenar halsen, får se om jag orkar.

Inga kommentarer: