torsdag, februari 07, 2008

Deprimerad

I bästa fall får jag ut ca 5600kr i månaden med aktivitetsstödet, så det är ju garanterat att jag måste gå till soc! Fan, ge mig ett jobb någon!!
Soc kommer säkerligen tycka att jag har en för hög hyra, tycka mina katter är en onödig utgift. Dock blir det dyrare för mig att flytta och katterna måste jag ha, överlever inte utan att ha sällskap här hemma. Någon att komma hem till när man inte mår så bra, gör hur mycket som helst!

Jag kan ju säga att det här drar ner mitt humör något så rejält!
Robban fick komma hit idag istället för att jag åkte till honom, och vi höll oss hemma och kollade på fotbollen. Har suttit vid datorn och deppat sen han åkte typ.
Jag vill inte må dåligt igen, men just nu känns det som det är på väg spikrakt nedåt. Hur ska jag kunna söka jobb när jag är deppad och inte känner någon livslust?
Nu tänker väl alla att jag ska skärpa till mig, men då ska jag be att få tala om att så jävla lätt är det inte. Har man inte varit inne i något sånt här tror jag inte man kan förstå fullt ut.

Härligt alliansen, är det såhär ni vill att vi arbetslösa ska må? Är det såhär ni vill att vi ska straffas? Det är inte direkt så att jag själv valt att vara arbetslös, men ändå straffas jag genom att ni tar mitt självförtroende och mina pengar!!


Nej, ska gå o lägga mig och försöka läsa iaf.. får se hur bra det går..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Tror faktiskt inte soc har ett dugg med att göra om du har katter eller ej. Däremot kan de be dig sälja din bil, oavsett om den e värd 500 kr, helt sjukt och man får ej ha minsta sparkonto + att de kollar din ekonomi typ 3 månader tillbaka (du kanske redan vet detta) ... de är ju inte jordens enklaste att ha att göra med, jag blev nekad pengar då jag bodde ensam med Nova och ej hade mammapenning, men många andra får ju liksom ... mig nekade de för att jag fått mammapenning månaderna innan, de tycker alltså att pengarna man haft om du ex haft en lön skulle räckt även för att täcka framtiden ... och det sjuka e ju att de ser minsta lilla grej på kontot, jag hade ett infört belopp på 50 kr, det frågade de om, hade sålt ett barnplagg liksom ... jaja ... hoppas det löser sig för dig iallafall ... tro mig vet hur det kan va och hur oense vi än varit så vill man knappast att någon ska uppleva det ! Ha det gott !

Anonym sa...

Tack för stödet! =)