söndag, februari 10, 2008

Idag och igår

Blev melodifestival hemma hos Jenny igår, drack en drink, åt lite chips och pratade mer än lyssnade på den dåliga musiken. Drack lite mer och sen hamnade jag och Lena på Strömpis där vi träffade på massa folk vi/jag kände.

Jag bad en bartender om en drink utan mjölk och vanilj, fick en drink och jag frågade vad det var i. Fick till svar vaniljvodka, och sen andra saker som jag inte minns, sa då att jag ville ha en utan mjölk och vanilj. Vänta så får du en gratis sa han då, tack sa en något förvånad Bellander och jag. Två sexor drinkar för 98 kronor, det är som hittat! Fyndet för kvällen måste jag få säga. Men hade det riktigt roligt iaf och var kvar till det stängde.

Såklart lyckades jag, tack vare den hysteriskt långa garderobskön, missa bussen och som vanligt hade jag inga pengar till taxi. Tur att man har snälla vänner som man får sova hos! (Tack Per!), somnade runt 5 och vaknade vid 11. Satte mig på första bästa buss hem, men hann bara till järntorget innan jag fick gå in på de offentliga toaletterna och spy.

Hann iaf med tolvan och mådde illa som fan hela vägen hem, gick av bussen och lät den åka iväg innan jag spydde igen. Fy fan vad jag mådde dåligt, men jag lyckades ta mig hem iaf. Så hela dagen har jag haft huvudvärk, men inte spytt något mer tack och lov!
Har sovit och ätit chips, otroligt aktiv dag. Men nu mår jag åtminstone bättre än i morse, är ju inte förvånad över att jag blev bakis iaf, blandade hej vilt.

Ska ta de lugnt nästa helg tänkte jag, kolla melodifestival och slappa

Inga kommentarer: