onsdag, maj 14, 2008

Babbel

Är så skönt att vara tillbaka på dagis, börjar bli mer och mer säker på att detta är ett yrke för mig. Man märkte en rejäl utveckling i en del av barnen på bara den vecka jag var borta, riktigt roligt att se. Märkte av att barnen saknat mig också, åtminstone en del, fick en massa kramar av flera av dem när jag gick dit i måndags och idag fick jag en massa pussar av en sötunge som saknat mig.

Jobbade på Pgs igår, fick gå upp vid 4.15. Inte kul att gå upp tidigt kan jag säga, men det blev inte så lång dag. Vi kom dit och började jobba typ vid halv sju, och då dom bara skulle fräsa så gick det fort, klockan tio var vi på väg hemåt igen. Rätt skönt, man får ju betalt för 8 timmar ändå.
Nu har jag också tackat ja till ett jobb där jag får ligga ute, de är på tre veckor. Har räknat lite på om man jobbar som vanligt och inte har nån övertid, då får jag massor av pengar, tänk vad jag kommer få med övertid, traktamente och milersättning! Kan verkligen behövas, bara jag får en bekräftelse på smset så jag vet att jag ska iväg också.

Imorgon är det förskolansdag och vi ska gå till parken utanför och möta upp flera dagis, sen på eftermiddagen är det gårdsfest med grillning och barnens föräldrar på besök.

Nej, nu ska jag återgå till hockeyn.

Och förresten! Grattis Tobias! Äntligen kom du in på polishögskolan!!

Inga kommentarer: