torsdag, maj 01, 2008

Dagarna som gått

Firade inte så mycket valborg igår. Jag och Dan var här hemma hos mig och fixade lite god mat och drack lite gott för att fira att jag fått ett jobb! Kollade litegrann på brasan på fotbollsplanen som de alltid har här i Markbacken. Inte så mycket att ha som vanligt, men ingen valborg utan brasa! Sen somnade vi väl runt elva tiden kan jag tänka, hur trötta som helst efter att ha gått upp tidigt på morgonen.

Ja, jag har fått jobb. Visserligen inom telefonbranschen som jag hatar, men det ska bli riktigt roligt att prova detta måste jag få säga! Dom tror på mig, så jag ska göra mitt bästa för att leva upp till deras standard och krav!
Kommer sakna barnen på dagis! Dom är ju så goa! Men får väl åka dit och hälsa på någon dag istället.
Blir bjuden på "arbetslunch" av företaget både i morgon och på måndag, inte fel med lite gratis mat. Men ser fram emot att prova det här jobbet nu, arbetstiderna känns kalas. 8-17 och ibland 7.45 till 17, så skönt med dagtid.

Idag har jag varit på Marieberg med Jenny, passade på att handla lite på Willys när vi ändå var där ute och åkte. Jenny hittade lite andra saker inne på Marieberg.
Fick en "Grattis till jobbet present" av Jenny när jag satte mig i bilen. Det var en passande present, en bok. Har precis slut på läsandet, tur för mig att Jenny råkade ha två av samma exemplar!

Har inte hänt så mycket annat, mest varit med Dan och på praktiken. Har iofs dragit på mig en urinvägsinfektion, men det är ju inte så spännande att höra om.

I morgon blir det hem till Jenny med Lena och bara umgås o snacka lite skit, längesen vi umgicks nu så det är på tiden. Blir ju lätt så när alla är upptagna på sina håll, men nu ska vi ses iaf!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis t jobbet, tyckte det där lät som tuffa arbetstider :-O men skönt för dig med ett jobb !

Ring inte hit bara ;-) ! ( ja jag vet att datorerna styr det) !

Anonym sa...

Tack!
Jag är rätt nöjd med arbetstiderna, har man suttit på en kundtjänst där man kan få jobba alla tider mellan 7 och 21 plus helger så är man rätt nöjd med tiden vardagar 8-17. =P

Ska försöka se till de.. ;) Tror dock vi ska ringa till företag, men vet inte så mkt om jobbet än. =)

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Ams är på mig om telefonjobb, men vill inte! Men alla är kanske inte så tråkiga, beror kanske på vad man ringer o säljer! Vart har du fått jobb nånstans?

Anonym sa...

Tack!
Jag ska inte sälja nånting som tur är.
Jag har fått jobb på PMP via Uniflex..