söndag, maj 11, 2008

Igår och idag

Låg ju ute och solade i stort sett hela dagen igår, idag var jag istället inne hela dagen.
De ska renovera i Dans lägenhet, tapetsera om och så. Så vi var tvugna att ägna hela förmiddagen åt att ställa i ordning allt åt målarna så han inte får färg på sina möbler. Tog typ 4 timmar, och jag gjorde de mesta som vanligt. ;) Nej, men passade på att bära ner massa skit i källaren också, tog lite tid. Men nu ska målarna nå allt utan att behöva stänka ner.

Så idag såg jag knappt solen. När jag ändå varit inne hela dagen så fortsatte jag att röja här hemma, så nu är det diskat och bytt i kattlådan. Får se om jag kan få Dan att dammsuga imorgon eftersom han åkte och fiskade förut, jag fixar ju helst allt själv här hemma. Men dammsuga kan han få göra.

Nej, nu ska jag gå ut med bilnyckel till honom så han kan lägga in sina fiskegrejer igen.


1 kommentar:

Isabelle sa...

Hej!
Jag hittade in till din blogg via google då jag sökte på PGs Signalvakter. Jag ska börja jobba åt dem nu på måndag. Intressant att få läsa lite blogg om någon som jobbat där, arbetstider mm :)
Tänkte jag skulle lämna en kommentar så du får veta :)
/isabelle