tisdag, november 27, 2007

Iskall

Har då varit i Stockholm och jobbat.

Åkte tåg upp och tunnelbana till jobbet, kändes skönare än att försöka trassla med bil och försöka hitta. Hade tur och hamnade precis på arbetsplatsen när jag åkte buss. Fick åka med arbetskamraterna hem, även om det inte var så populärt hos en av dem.

Själva jobbet var rätt lugnt, men det var kallt som fan! Höll nästan på att förfrysa fingrarna, dom var iaf så kalla att jag knappt kunde röra dem. Så när man gick in i den varma kojan så var det bara att hålla händerna över elementet så de tinade upp, lagom när de var varma så var det bara att gå ut igen.

Det mest roande med dagen var att försöka lista ut om de två jag jobbade med var tillsammans eller inte, hade på bilresan hem fortfarande inte kommit fram till något svar.
De gnabbades hela tiden, eller hon gnällde en hel del på honom, de hade förlovningsringar båda två. Förlovningsringarna var inte av samma modell, men man vet ju aldrig.

Jag var iskall ända till jag ställde mig i duschen en stund, så otroligt skönt att känna hur man tinar upp. Var lite småfrusen när jag somnade, men var varm och skön när jag vaknade imorse.
Somnade runt 23 igår och vaknade halv elva idag, var riktigt trött efter att bara sovit ungefär 3-4 timmar hos Helena och sen jobbat 10 timmar.

Idag hat jag också varit på Rusta med Lena, hittade en julljusstake att ställa i fönstret! Har klagat alla år på att jag har en för lite, så äntligen har jag en till som nästan ser ut som de gamla! Köpte även julgardiner till köket, en söt julig matta med en katt på, och en rosa diskborste!

Nej, ska hitta min USB kabel och ladda in lite bilder så jag kan uppdatera bilddagboken också.

1 kommentar:

Anonym sa...

oOoOoOo ... Bilde Bilder Bilder!!!