fredag, januari 04, 2008

Summering av året 2007

Tänkte nu summera 2007, och detta genom att läsa min blogg och se vad jag skrev.

Januari
Fyllde i en jävla massa listor då, hade väl inget bättre för mig. Skrev min stora "förhållande-bekännelse" och mådde lite bättre psykist efter det. Men var förkyld två gånger och hade urinvägsinfektion i slutet av månaden. Var även ute på krogen en hel del.

Februari
Mamma och pappa tog sig an en ny vovve. Jag kände mig inte vuxenstressad och proklamerade det högt! Schlagerkvällar med brudarna. Proklamerade också högt att jag vägrade nöja mig med vad som helst. Jenny fyllde 25.

Mars
Började månaden med arbetsintervju för Eniro. Sen en rejäl förkylning, som vanligt. Grät nästan till programmet "Hitta hem" när de visade vanvårdade hundar. Såg när The Ark vann sin delfinal i melodifestivalen med Lena. Fick sedan veta att jag fått jobb/sommarvik på Eniro. Var även på anställningsintervju på vägverket, men där fick jag inte jobb. Blev utgång ett par gånger även denna månad.

April
Började jobba på Eniro 2 april, hade utbildning mest hela dagarna. Jag deklarerade och hade en trasig cykel. Gick ut som vanligt, och så var det lite valborg också. Annars var det mest bara jobb som gällde denna månad.

Maj
Jobbade en massa som vanligt. Fick 2 nya inneboende som Bitch inte var allt för nöjd med i början. Var på spinning en gång. Var även sjuk denna månad. Kollade på Schlagerfinalen och hamnade på frimis efter det. Hade även vår första fotbollsträning med Invaladies, men det var bara jag, Lena och Johanna där. Sen hade vi vår första match där vi bara var 5 personer, förlorade den såklart. Sprang/gick Vårruset också.

Juni
Massa jobb igen, och en tråkig jobbfest. Piercade öronen. Spelade korpfotboll även denna månad. Hade en medeltemp på 28-29 grader i min lägenhet. Var sjuk denna månad. Hade även den berömda Minneslucke-kvällen med Lena, hälften av kvällen är helt borta. Även avkastad av min cykel på väg hem en kväll. Utgång som vanligt, hann även med att se Betnér på Björnstugan.

Juli
Sassa och Morris fyllde 3 år. Skrev lite om moralpaniken över svenska ungdomars charterresor. Kände mig ensam ett tag under månaden. Mamma fyllde 44, syster fyllde 23. Jag jobbade en massa, insåg även här att jag hatar telefonjobb. Grillade hos Cattis en gång. Träffade Söderberg under denna månad också. Lena fyllde 25.

Augusti
Jag konstaterade att jag hellre hade en personlighet än följde ett sjukt ideal. Gick på gropafesten och sov hos Söderberg, tappade två örhängen i skogen under en kisstur där i fjugesta. Solade en del. Camilla hade grillparty. Och jag hängde i fjugesta ett par gånger till. Rensade ur min garderob och la ner en massa kläder i källarn. Sov i Närkes Kil då mamma o pappa var i skottland. Fick veta att jag inte fick förlängt på Eniro, men det gjorde inte så mycket. Fick en inbjudan om att gå på klassfest för gamla 9d. Fick jobb på PGs signalvakter innan jag slutade på Eniro, och gjorde även mina första timmar denna månad.

September
Jobbade i 3 olika städer på 1 vecka. Mindes 11 september, dels för terrorattacken och dels för mitt o Tobias förhållande. Var förkyld även denna månad, plus att jag var smittad av sjukdomen Inredning. Köpte min bärbara dator denna månad. Satt sönder mitt minutenkort. Jobbade lite till. Hände visst inte så mycket denna månad.

Oktober
Var ute en del onsdagar med Lena. Grät till ett Greys Anatomy avsnitt. Jobbade ett maratonpass på 15,5 timmar då en maskin gick sönder när de skulle köra den till uppställningsplatsen. Körde vilse i Stockholm (som vanligt) på väg till ett jobb. Var och såg på Betnérs turne "Inget är heligt" i konserthuset. Beställde hem lite singstar spel och blev dagen innan min födelsedag blondin. Fyllde 26, och var sjuk på födelsedagen. Pappa fyllde 50 och fick en efterlängtad present.

November
Inledde då denna månad med att vara sjuk IGEN. Bowlade med brudarna, lika skoj som alltid! Träffade Mats i början på månaden som jag dejtade ett tag. Beställde kläder som vanligt. Festade med gamla klassisar och som vanligt med Lena och Jörgen. Pysen somnade in den 23e efter 18 långa mysiga levnadsår. Jobbat i Stockholm igen, och tog då tåg upp. Min bil gav upp helt.

December
Mitt kök blev julfint. Jag var återigen sjuk. Mats vart arg på mig, i början av månaden, av okänd anledning och har inte hört av sig sen dess. Hade lussevaka genom att kolla på (och bli häcklad av) Wickström och Betnér. Pratade med Jonatan första gången den 13e. Åkte till Göteborg 18e och var på julfest. Var sen sjuk över julen. Jonatan kom hit och vi spenderade nyårsafton först hos mig och sen på Strömpis där vi skålade in de nya året.

----------------------------------------------------------------------

Ja, detta var väl ungefär det som händer under årets gång. Kan konstatera att jag inte hade en enda panikångestattack! *yey me* Men att jag var sjuk allt som oftast, tror jag får börja äta vitaminer. Hann även med att se Betnér 3 gånger under året, inte illa pinkat. En hel del festande blev det med. Dock är december lite av en favorit, de var då jag träffade Jonatan.
Nu är det dags att sova då klockan passerat läggdags för längesen.
God Natt!




Inga kommentarer: