måndag, november 03, 2008

Sjukare

Skulle ha gått och tränat idag, om jag inte varit sjukare än igår.
Nu sitter jag med huvudvärk, feber och rinnande näsa! Jag som trodde jag var bättre! Jag vill ju komma igång med träningen! Så antingen blir det imorrn vid tolv, annars väntar jag till torsdag.

Mina skitgrannar verkar veta när jag är sjuk och behöver vila. När jag lägger mig ner på soffan och blundar, då drar grannen på volymen på stereon på max och spelar sämsta skitmusiken de kan komma på. Ibland undrar jag vad de är för konstiga grannar jag får.

Har ätit mackor idag än så länge, funderar på om jag ska orka göra något mer innan jag ska iväg på sminkkurs. Ska bli rätt roligt att lära mig lite, o få sminka sig o så.

På onsdag ska jag iväg till af för "trepartssamtal" med af, "jobbcoachen"(som inte är något annat än en person som finns till för att trycka ner dig) och mig. Ska bli jättekul att få skäll, verkligen.
Han skitcoachen sa ju senast i torsdags att jag vill ju egentligen inte ha något jobb. Eh?!?! Som om han skulle känna mig och veta vad jag vill liksom. Tack för det. (Klart som fan jag vill ha ett jobb! Jag tycker inte det är kul att gå hemma hela dagarna, även om han fått för sig att jag tycker det.)
Det är ju han som tidigare sagt att arbetslös är värdelös, och att vi som är arbetslösa inte är så bra som vi tror att vi är.
Tack för peppen.

Ser inte fram emot att gå dit och få skäll faktist, för jag gör det jag kan för att få ett jobb. Men dom tycker inte det räcker tydligen. Jag ska ju antagligen sitta i 24 timmar om dygnet och leta jobb som finns men som inte ligger ute på af:s hemsida. Jag kollar runt överallt, men det räcker tydligen inte. Kollar ju runt med de kontakter jag har med jämna mellanrum, lus en massa andra ställen.
Tycker inte om någon av de jag har som handläggare. Kanske kan få gå på det Dan går på istället, verkar ju åtminstone ge mer än det gör nu.


Nej, ska väl fixa i ordning lite mat nu så jag får nåt i magen innan jag ska vara borta vid halv sex. Även om det kommer bjudas på fika och choklad, då det är chokladkväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sv: Var det du som ville ha linnet? Det fanns ingen länk:)

Kram

Ella sa...

Det var inte jag som ville ha linnet.. =)