tisdag, november 04, 2008

Säljare

Ringde en trevlig säljare från MrMusic alldeles nyss. Han visste vad han gjorde när han sålde kan jag säga, han fick mig att tacka ja till en skiva för 49:50 och en hemlig present.
Var tack och lov inget köptvång efter det utan jag kunde avsluta det hela på en gång jag får paketet.

Kan säga att jag köpte det enbart för att jag tyckte han verkligen tjänade ihop till sin provision (som jag förutsätter att han får).
Genom att känna av situationen och vara något personlig (frågade vem som ledde i USAvalet), men ändå inte för personlig, vara lite lättsam ("inte jag som vill veta året du är född, det är datorn som måste det") så fick han, i mitt tycke, till det perfekta samtalet.
Han gjorde allt en bra säljare ska göra, så därför handlade jag av honom.
Hoppas du får mer sålt Simon i Karlstad!


Inga kommentarer: