tisdag, november 04, 2008

Tränat

Var iväg o tränade idag, trots att jag kanske inte borde gjort det. Är ju friskare men inte helt bra, men det ger väl med sig antar jag.
Blev jag och Lena som kom iväg (eftersom jag velade fram o tillbaka med både Linda och Jenny) på ett medelpass 45 min. Superskönt kan jag säga! Ska iväg igen på torsdag är det tänkt. Måste få in något gympapass här och där känner jag, eller om jag ska försöka få ändra så jag kan gå till gymet ibland istället.
Får väl kolla på deras hemsida om det går att göra, eller om någon av er som läser vet?

Sa till Dan imorse att jag visste inte om jag borde/orkade träna, fick nästan en utskällning (nåja, kanske inte då) om att jag letade anledningar till att inte gå dit!
Om han bara visste att jag är för snål för att kasta ut så mycket pengar för ingenting! Så det här kommer skötas! Ska ju komma i form nu, och ska ta mig tusan kämpa för det också!


Nej, nu är det dags för macka eller något.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Man ska inte träna när man är sjuk. Punkt slut.

Min åsikt: Kroppen säger ju att något är fel när man är dålig (och den jobbar på det) och då ska man lyssna på den också och inte puscha den ännu mer.

Från Friskuspressen:
Kan det vara farligt att träna när man är sjuk?
Ja. Speciellt virus som ger influensa, halsinfektioner och vissa förkylningsvirus kan påverka och angripa hjärtat. En extra belastning i form av träning kan leda till en allvarlig inflammation i hjärtmuskeln. Det kan utvecklas till att ge hjärtrytmrubbningar och hjärtstillestånd.

http://www.friskispressen.se/html/vagafraga.html

Jenny sa...

Jag menar, det är ju inte direkt så du går upp i vikt för att du undviker att träna när du är sjuk. Pang bom så sitter allt fläsk och lite till där för att du hoppar över en gång (eller två tom)?

Jenny sa...

:) :)