tisdag, juni 27, 2006

Ilska

Jag är rädd att min inspiration kommer att börja tryta om jag ska fortsätta sitta av tiden på det där konstiga stället. Därför sitter jag hela tiden och skriver det jag kommer att tänka på.
Inspirationen kan helt enkelt inte finnas på ett ställe där ingen alls vill vara.
Vi spelade bingo med egenskaper typ. En av dom var "Är nöjd med sitt liv". En kille kläcker den klockrena kommentaren; "tjaa, det är väl ingen då eftersom vi är här." Alla skrattade lite smått, ville väl inte riktigt erkänna att så är fallet.

Att hamna på det här dagiset är sett som ett misslyckande, jag vet att det är den allmänna uppfattningen.

"Åsikten är sann, det är en fullkomligt värdelös sak att gå på. Allt för att få ur oss ungdomar ur statistiken. Dom pratar ju nuförtiden om 'öppet arbetslösa och de i åtgärder'.
Så varför skippar de inte lögnen med arbetslösheten och räknar alla som är arbetslösa istället?"

Sagt av min gode vän Peter, och han har så rätt. Varför inte se det hela för vad det är? Jävla byråkrater!

Ska försöka prata med min handledare nästa vecka, jag har inga förhoppningar om att det ska gå bra.

Inga kommentarer: