söndag, juni 11, 2006

Lektant

Det har hänt så mycket på sistone att jag inte vet vart jag ska börja!

I fredags tog min "lill"kusin studenten, kan inte fatta att ungen är 19 bast. =) Så det blev att fira honom, och som vanligt var jag lektant åt Amanda och Simon. Alltid lika roligt att barnen dras till mig, har alltid varit så och kommer nog alltid att vara.
Lyckades övertala Peter att följa med ut sen på kvällen. Vi joinade fredric (systers pojkvän) och hans kompisar, stod sen i kö till frimis i två timmar innan Peter och jag tröttnade och gav upp och gick till Björnstugan istället. Var mycket trevligt där, såg en hel del gamla välkända ansikten. Träffade bl a Jocke som gått och blivit pappa åt en liten Hampus (grattis igen=), lite oväntat sådär, för honom också. =P
Åkte 1:20 bussen hem, la mig o läste ett tag typ.


På lördagen var de fotboll som gällde, först Englandsmatchen hemma hos Pelle. Sen drog vi vidare till Frimis och tittade på den (något usla) Sverigematchen. Väl där inträffade veckans höjdpunkt, jag träffade Mattias! Hängde med honom och hans gäng hela kvällen. Var så kul att träffa honom igen, insåg då igen hur mycket jag saknat hans sällskap! Han är så lätt att umgås med, lätt att prata med, ja allt. Träffade även på Helena, Felicia och hennes Anders när vi var på frimis! Hur kul som helst att se dem ute i vimlet!
Så fick jag mig lite hångel av J, som vanligt alltid trevligt! Han ska väl få följa med hem någon gång också!
Åkte återigen med 1:20 bussen hem, den här gången ramlade jag i säng och tvärdäckade på en gång.


Idag har jag legat i parken här i Markbacken, solat och läst. Hann även med att sova en stund där i skuggan. Var iväg och tränade fotboll (där vissa är mer motiverade än andra), match imorrn igen. Får se hur det går.

Åkte sen hem till Helena som var lite nere, vi satt där och pratade en stund innan vi bestämde oss för att åka och bada. Vi hamnade uppe i Ramsjön och hade de mysigt och bra, pratade en massa om relationer och livet. Tog sen svängen över Klockhammarsdammen och Svalnäs innan vi åkte in till stan igen. Mycket minnen som vällde upp där på vägen som vanligt.
Du vet att jag alltid finns här Helenavännen, älskar dig!

I morgon vet jag inte riktigt vad jag ska roa mig med, kanske åka ut till pappa en sväng, övertala honom om att åka och bada lite.


Nu ska jag sätta mig och titta på fotboll, eller hitta ett så icke engagerande program som möjligt.

1 kommentar: