måndag, januari 15, 2007

Patetiskt?

Haha, man börjar upptäcka fler och fler patetiska människor här i världen! Hur sjutton orkar dom lägga energi på något som inte finns? Ja jösses. Acceptera och gå vidare, om inte så har man uppenbarligen ingenting annat att lägga energi på.


Så en liten lista som jag snodde från Jennysen

Arbete, Karriär & Pengar.

1. Hur mycket pengar lade du på julklappar i år ?
Vet inte riktigt, inte så jättemycket iaf. Lade ner mer tanke än pengar.

2. Hur många julklappar fick du och vad uppskattar du pengavärdet till?
Jag uppskattar julklapparna, inte det dom var värda.

3. Har du vid sidan av ditt jobb eller jobbsökande ngt ideelt uppdrag? Vad ?
Nej, inte än. Men ska väl se till att engagera mig i Örebro Katthem nån gång.

4. Är du 'mediatränad' ?
Nej, och det behövs inte eftersom jag inte förekommer i media.

5. Hur skulle du beskriva en typisk Chef egentligen?
En typisk chef är som min gamla chef Catta. Medkännande, ärlig, står för sin sak osv.

6. Vad ÄR egentligen ISO14001?
Något miljöcertifierat tror jag.


Familj & Hushåll.

6. Har du barn?
Nej, vill nog inte ha det än på ett tag heller. Har en katt och det räcker så bra så.

7. Hur skulle du beskriva en typisk småbarnsförälder?
Stressad och väldigt egocentrisk på barnet.

8. Vad är det tråkigaste 'måstet' i hemmet hos dig?
Tvätten och disken.

9. Hur ofta äter du hemlagad mat?
Inte varje dag, men tillräckligt ofta för mig.


Pyssel & Hobby.

10. Anser du dig vara sportintresserad?
Japps

11. Kan du renovera/bygga ett badrum från grunden?
Jag vet inte, har aldrig provat. Men kan inte dra avloppsrör och sånt iaf!

12. Vad är ett schims?
Jag vet vad en shism är, men inte schims.

13. Hur många volt har man i vägguttaget?
Ehm, vet inte riktigt.

14. Beskriv en typisk golfare.
Jag vet väl inte hur en typisk golfare är, känner inga sådana.


Knull & Kastrull.

15. Tror du att du har sex mera sällan, ungefär lika ofta eller oftare än den genomsnittliga svensken i din åldersgrupp? Betydligt mycket mer oftare.

16. Kan du svänga ihop en klassisk middag med dillkött & potatis?
Med lite telefonhjälp från mor så är det inga problem.

17. Har du koll på när på dagen man dricker espresso , capuchino och caffelatte?
När man fikar?

18. Hur länge sen är det du hade sex?
Mindre än 48 timmar sen.


Blogg & sånt.

19. Har du en egen blogg? ( ja, du får länka)
Såklart om jag svarar på denna lista.

20. Somliga säger sig tjäna 10-20 000kr/dygn på sina bloggar, är det ngt att eftersträva?
Nja, det vete sjutton alltså.

21. Har inga fler frågor om blogg o sån´t.
Nehepp.


Media & sånt.

22.a Vilken media/tidning/nyhetsprogram litar du mest på?
Nyhetsprogrammen på tv tror jag.

22.b Kan du utveckla varför?
Troligen dom som ger de mest riktiga nyheterna utan att blåsa upp saker till vad de inte är, eller de är iaf så jag inbillat mig att det är.

23.a Vilken media/tidning/nyhetsprogram litar du minst på?
Aftonbladet och Expressen eftersom jag vet hur de gör med sina intervjuer och vad de gör med vad människor sagt.

23.b Just det, det är här du ska berätta varför..
Se svaret ovan!

24. Tillför kvällspressen ngt bra?
En söndagsbilaga har ett bra korsord, annars vet jag inte.

25. Skulle du föredra en helt statskontrollerad media eller en fullständig marknadsstyrd?
Det funkar bra som det är idag tycker jag.


Musik & Film.

26. Går du på bio regelbundet? ( senast sedda film & omdöme)
Nej, det gör jag inte. Kollar film på annat sätt. Senaste jag såg var nog Frostbiten, klart inte sevärd

27. Köper du CD-skivor regelbundet ( senast köpta & omdöme).
Nej, det gör jag inte.


Sprit & Knark.

28. En del människor gillar att 'röka på', utan att för den skull missbruka narkotika i den vanliga meningen . Vad är din åsikt om den företeelsen?
Människor har en egen vilja och får göra precis vad de vill med den.

29. När var du riktigt berusad sist? I lördags.

30. Spelar det ngn roll om man dricker alkohol en måndag eller fredagkväll?
Nej, det tycker jag inte. Drick en måndagkväll eller fredagkväll om du vill. Alla har en egen vilja.

Inga kommentarer: