lördag, mars 24, 2007

En lista jag snodde från Jenny

1. Oftast på tallriken: Pasta eller pannkakor
2. Bästa klubben: Lätt mitt korpenlag!

3. Då vet jag att jag är kär: Det pirrar en massa i magen när jag ser personen.
4. Detta gör jag när jag är ledsen: Äter, gråter och skriver
5. Hit går jag helst: Om jag går promenad går jag helst till Alnängsbaden och tillbaka, gäller det krogen så är det väl Frimis eller Strömpis jag helst går.
6. Bästa presenten jag fått: tjaa, min micro tror jag.

7. Älskar att ge bort: Inget speciellt sådär, bara massa småsaker.
8. Skor: Jadu, gymnastikskor till vardags och högklackade stövlar till partaj
9. Jag spelar: Monopol och Buzz hemma, BlackJack på krogen
10. Efterrätt: Jennys otroligt goda kladdkakemuffins!

11. Dagens lögn: Ingen idag. Ljuger så sällan jag bara kan.
12. Ditt rum är: Har trivsamma 2 rum och kök.
13. Din hobby: Katten, festa, läsa, hänga med vänner, promenera
14. Vad är det för veckodag: Lördag förmiddag

15. Vad åt du senast: 4 rostade mackor.
16. Vem fick du mail av senast: Daniel
17. Vem fick du sms av senast: Mattias
18. Senaste bussresa: Hmm, det är ett tag sen.
19. Manchester eller jeans: Lätt jeans!
20. Sover du naken: Oftast

21. Vad gör du när du inte kan sova: Går upp och går ett varv i lägenheten innan jag lägger mig igen och låter tankarna fladdra iväg.
22. Vinyl eller cd: cd
23. När du blir gammal, bor du i stan eller på landet: Jag bor då i en villa på landet, det kan inget ändra på!
24. Hur många dagar i veckan går du på fest: Ibland 1 ibland inga
25. Bör Stockholm vara Sveriges huvudstad: Orka bry sig
26. Vad tycker du om lunarstorm: Bra sätt att hålla koll på folk och fä
27. Om du jobbade i en tobaksaffär, skulle du sno mobila påfyllningskort om du fick chansen: Nej, jag har alldeles för mycket samvete för det
28. Favoritfilm: Lost in Translation och många fler
29. Spelar du i ett aktivt band: Nej.
30. Skulle du bryta mot lagen om du på förhand visste att du kom undan med 90% säkerhet: Småsaker som lite fortkörning och sånt ja, inget grövre.

31. Hade du kunnat tänka dig att bli polis: Tror inte det är ett yrke för mig faktist.
32. Vem får dig att må dåligt: Pedofiler, barnmisshandlare, djurplågare och vänner som sviker
33. Klagar du ofta över folk som skriver grammatiska stavfel: Ja, försöker alltid rätta alla! Jobbigt i längden.

34. Är du ett intellektuellt geni: Nej
35. Blandar du svenska med engelska när du skriver: Allt som oftast.
36. Vad tycker du om Fredrik Reinfeldt: Han är väl som vem som helst, men tycker inte om honom som statsminister
37. Tittar du på musikbyrån: När jag var mindre gjorde jag det.
38. Är du den som avslutar telefonsamtal: Ibland, ibland inte

39. Vad gör du om tio år: Hus, man, barn gissar jag på. Men om jag känner mig rätt så är jag säkert ensamstående mamma.
40. Vad gillar du för kakor? Ballerinakex!
41. Vilken är din favoritpaj? Blåbärspaj och rabarberpaj.
42. Vad äter du helst till middag? Något med pasta, de är vanligast.
43. Varför är du inte vegan? Tycker för mycket om mjölk och köttprodukter. Plus att jag inte skulle kunna hålla reda på att äta alla vitaminer och mineraler.
44. Vad heter dina husdjur? Bitch
45. Hur många skor har du? 19 par, fotbollsskor inräknade, men använder kanske bara 10-12 par av
dom.
46. Vad har du på dig just nu? Randigt linne, kofta, svarta mysbyxor.
47. Vad har du för frisyr? Just nu har jag mitt slitna hår uppsatt i en knut på skallen.
48. Hur många timmar sov du inatt? 8-9 timmar nånting
49. Hur många timmar brukar du sova per natt? Mellan 7 och 10 timmar.
50. Vad vill du ha på smörgåstårtan? Usch, helst ingen smörgåstårta alls!

51. Vad dricker du helst till maten? Mjölk, läsk eller vin
52. Vad dricker du helst på fest? Vin, cider och nån drink kan väl slinka ner.
53. Vad åt du till frukost? 4 rostade mackor, med ett glas mjölk till.
54. Hur många cigg har du rökt idag? Röker inte, så inga!
55. Har du skrivit någon egen låt? Inte vad jag vet.
56. Vem hånglade du senast med? Hmm, Daniel på norr.
57. Vem saknar du? Farmor, Helena, Tofsan
58. Är du pinsam på fyllan? Ibland, ibland inte.

59. Vad stod det i det senaste smset du fick? Aaa, det är ju det.. :) Kram
60. Vem var det ifrån? Mattias
61. Skriver du dagbok? Bloggar och ibland pappersdagbok.

62. Vilken färg har du på dina underkläder just nu? Helsvarta
63. Vad gjorde du sönder senast? Ett vinglas tror jag.
64. Har du blivit hotad på telefon? Nej.

65. Vad är det sämsta med p-piller? Massa onaturliga ämnen och knäppa hormoner.
66. Vad var det senaste du köpte? Vin och cider på bolaget.
67. Vad har du dåligt samvete för? Att jag inte tränar mer, och mitt sockerberoende.

68. Vad heter dina favoritgosedjur? Bitch

69. Vem kramade du senast? Bitchen
70. Vad är du beroende av? Socker och katten, och även mina vänner.
71. Är du sexuellt frustrerad? Litegrann
72. Har du duschat idag? Nej, ska göra det snart.
73. Vem vet mest om dej? Tobias och Helena.
74. Vad luktar det just nu? Inget särskilt.

Inga kommentarer: