lördag, oktober 27, 2007

Karlsson på taket

Jag var inne på tv.nu och kollade vad som gick på tv, kollade på barn och kunskapskanalen för att se om det var den tecknade eller otecknade versionen av "Karlsson på taket" dom visade.
Det är den tecknade, men döm om min förvåning när jag läser om handlingen i denna tvserie i programbeskrivningen;

"Det handlar om en vacker, genomklok och lagom tjock man i sina bästa år...."

NEJ!
det handlar INTE om en "vacker, genomklok och lagom tjock man...." ALLA som har sett Karlsson på taket kan väl knappast anklaga honom för att vara vacker, inte ens i den tecknade versionen! Det är en förvuxen fet genmanipulerad bäbis med en propeller på ryggen som en liten pojkes fantasi manat fram!
Jag borde få skriva programbeskrivningarna istället för det ärkepucko som tycker Karlsson på taket är vacker....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte mina framtida barn skulle få se på filmer med beskrivningar som: "Karlsson på taket: Det är en förvuxen fet genmanipulerad bäbis med en propeller på ryggen som en liten pojkes fantasi manat fram!" även om det är så det är. :) Krakarna ska få vara oförstörda så länge som möjligt.

Ella sa...

Nej, man behöver inte nödvändigtvis skriva som jag gjorde. Men man behöver ju inte ljuga och skriva att de handlar om en vacker.. osv osv.. =)