torsdag, maj 11, 2006

Mardrömmar om jobb

Jag drömmer fortfarande mardrömmar om mitt gamla jobb. Var och varannan natt är jag tillbaka på det där stället jag hatar, och trots att jag slutat där så är jag osäker på om jag ska jobba eller inte. Ingen chef vill berätta något, så jag får stå där och vela med ont i magen över att jag inte jobbar och gör det jag ska. Får ont i magen av att inte nå upp till dom satta resultaten som vi måste uppnå. Så jag irrar runt och är förvirrad och onti magen och hittar ingen jag kan fråga.
Det är ganska hemskt att drömma sådana här saker, inte bara ganska utan, riktigt hemskt om jag ska vara helt ärlig.

Jag undrar varför jag fortsätter drömma saker om det skitstället, kanske har jag inte bearbetat det än. Jag HAR inte bearbetat det än, det vet jag, jag måste ta tag i det någon gång. Men hur gör man det? Jag har ju inte ens fattat att jag är arbetslös, att jag inte behöver åka dit igen, och ändå tror att jag ska på något jobbmöte imorrn. Känns som att jag är sjukskriven eller något sådant, tror inte jag kommer fatta det förrän jag haft något annat jobb i 5 år.
Jag hoppas det blir tidigare så jag slipper dessa mardrömmar och ångest över ex-jobbet

Inga kommentarer: