onsdag, maj 17, 2006

Skenhelig

Jag är så trött på alla skenheliga människor, som låtsas vara något dom inte är. Varför göra så egentligen? Vad vinner man på att vara falsk, eller ens försöka inbilla sig något och lura in andra i det.
Det finns alltid någon som ser igenom fasaden, masken eller vad du nu väljer att ha för att dölja din äckliga skenhelighet, din falskhet. Du sätter dig själv på en piedestal och tror att det du säger, tycker, gör är det absolut rättaste som går att göra. Att alla ska följa dig och göra som du vill. Det funkar inte så, tro mig, jag vet! Jag har varit där, och är väl till viss del fortfarande, men inte i samma utsträckning.

Jag vet idag vem jag är och att det inte går att hyckla med allt man säger och gör, och komma undan med det också. Det funkar inte så.
Jag försöker att inte sätta mig på den där hycklande piedestalen utan håller mig till fotfolket, till dom som vet att inte hyckla med sitt liv. Jag vet att jag inte lyckas jämt, men de är bättre nu än för ett år sen! Jag sitter inte där uppe lika ofta..

Grow up and screw you!

Inga kommentarer: