måndag, maj 01, 2006

Ytlig Karma

Blir en sen kväll idag med märker jag, vilket betyder att jag kommer sova länge imorrn. Hmm, måste ju ta en morgonpromenad och se till att jag börjar komma i form här snart! Sommaren närmar sig med stormsteg och jag kände mig inte snygg idag av olika anledningar, men men, får se hur det går med det hela. Jag brukar kunna ha dåligt självförtroende ibland, även om det inte verkar så när jag umgås med andra människor. Oftast när jag är själv som det visar sig, när jag är med andra brukar jag kunna antingen dölja det dåliga självförtroendet eller helt enkelt ha skitbra sådant!

Appropå självförtroende.
Jag är inte van att inte vara populär, det låter väldigt egocentriskt och dumt jag är medveten om det. Men i helgen var det inte jag som var populär, självklart svider sånt. Jag ser det inte som en tävling eller så, men jag är fullkomligt ovan då det alltid är någon som finner mig attraktiv. Det är ett sådant lyxproblem så att jag vet inte ens om jag ska lägga ut det på min blogg, men vi får väl se. (bidde visst att jag gjorde det ändå)

Synd att alla ska se skönhet som en tävling, alla är vackra på sitt sätt. Men jag ska inte sticka under stol med att jag också är ytlig. Jag och Helena kan gå på stan och ser jag någon person som jag inte finner snygg så säger jag det till Helena någon minut senare så att personen ifråga inte hör. Jag är elak och ytlig som faan och det är därför karman alltid biter mig i rumpan.

Inga kommentarer: