tisdag, maj 15, 2007

Jag tar det jag vill ha

Jag förstår mig inte på människor som kallar tjejer för slampor som skällsord. Jag är en stolt slampa och beter mig jävligt slampigt när jag är ute på krogen eller andra tillställningar. Varför skulle jag inte? Jag som tjej har lika stor rätt som en kille att ta det jag vill ha.

I wikipedia har ordet slampa betydelsen "promiskuös eller njutningslysten kvinna".

Jag anser inte att slampa är ett negativt ord, snarare så att det har en positiv betydelse i att "en kvinna som tar det hon vill ha" Eller att hon helt enkelt är en kvinna som gör som hon vill.
Alla tjejer har rätt att hångla med vem dom vill, ligga med vem dom vill, ragga på vem dom vill utan att bli kallad för nedsättande ord.



Det är dags att återta ordet slampa och göra det till något positivt!


Inga kommentarer: