fredag, augusti 31, 2007

Arbete

Har haft skitkul på mitt nya jobb, otroligt ansvarsfullt och så. =P
Jobbade ungefär 3 timmar natten till torsdag, var klara vid halv två. Får betalt 8 timmar ändå så det är ju bra. Men vi tänkte att vi kunde åka till vandrarhemmet ändå, trots att vi sagt att vi inte skulle komma dit förrän 8. Trodde vi skulle få komma in tidigare, men tji fick vi.

Efter att ha tagit oss dit efter ett okänt antal rödkörningar, U-svängar, körningar över heldragna linjer och tillslut lotsad till rätt adress av en taxi, fick vi finna oss i att sova i bilen fram till de skulle börja jobba vid 8. Dock kom han vid 7 och knackade på rutan, men då var det bara för mig och Karro att åka in till Jakobsberg och ta ut pengar. Så runt 8 somnade vi Äntligen. Vandrarhemmet jag INTE rekommenderar heter Lenvik och ligger i Jakobsberg!

Vi låg och halvsov och spelade kort ungefär hela dagen, sen drog vi tillbaka till arbetsplatsen runt 20 tiden, satte oss på macdonalds och käkade lite innan vi gick iväg.

Denna natt jobbade vi bara en och en halv timme! Sen hade de inga fler rör att lägga ner. Det var ju vi glada för eftersom vi får betalt för 8 ändå, PLUS att vi kunde åka hem till Örebro redan vid 23.
Händelserika dagar må jag säga, och på måndag drar jag till Jönköping för mer jobb!

Inga kommentarer: