måndag, augusti 06, 2007

Ärlighet, utnyttjande och känslor

Jag önskar jag kunde vara ärlig när det kommer till det viktigaste, känslor. Men på det området blir jag helt ställd, och törs inte säga nånting utan fortsätter på som vanligt. Jag önskar det vore lättare..

Lyckades dock säga till en gammal pv att jag inte ville ge mig in i den smeten igen, tog mig ju ur den helt känslomässigt förstörd efter alla tjafs och allt krångel och trassel. Han behandlade mig som skit i nästan 5 år, både när vi hade ett förhållande och inte. Jag tror inte han kommer hålla med om det, men det var ju först ett par år senare som jag insåg att jag blivit utnyttjad till max mellan förhållandena. Han utnyttjade att jag var kär i honom, att jag körde till honom mitt i natten med en halvtrasig bil bara han vinkade med lillfingret. Jag var så naiv då.

Det har blivit bättre senaste åren vi träffats, han har inte samma makt över mig längre. Jag har aldrig tillåtit mig att ligga med honom igen och kommer aldrig göra. Vill aldrig in i den smeten igen..

Jag inbillar mig att jag är smartare nu än vad jag var då, men from time to time låter jag mig bli utnyttjad bara för att det är enklast så, sen slutar jag helt enkelt höra av mig till den som var dum nog att utnyttja mig.

Var rätt längesen det hände nu. Det som hänt sista dagarna står jag till 100% för. Och den personen skulle aldrig få för sig att utnyttja mig på det sättet, hoppas jag iaf inte..

Inga kommentarer: